mandag den 14. maj 2012

How to: fondant-bamse

Som jeg lovede i indlægget i går, kommer der her en lille smagsprøve på, hvad jeg har lavet i en periode, hvor jeg havde utrolig meget kagefeber.
I den periode måtte jeg simpelthen bare overbevise mig selv om, at jeg sagtens kunne lave en fondant-bamse, som kunne pynte ovenpå en kage. Jeg gik derfor i gang med at finde alverdens how-to's på bamser på Youtube, og jeg kom frem til dette link.
Jeg kan varmt anbefale linket! Min bamse endte med at se således ud, før den fik klippet pels på:
 
 
Her er bamsen efter at være klippet i i 45 minutter (det gjorde smadderondt i fingrene til sidst, fordi man hele tiden skulle klippe på kryds og tværs med en lille saks, inden fondanten tørrede for meget):

Jeg er rigtig tilfreds med resultatet, men den hælder nu rimelig meget mod dens højre side - det kan måske skjules ved at lave den en makker, der vælter mod dens venstre ;). Men i hvert fald blev min kage-feber stillet en smule, efter at have knoklet med bamsen i et par timer.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar